lente-in-rome.reismee.nl

We zijn in Rome

En zo zit je dan in een hotelkamer in het hartje van Rome. Na behoorlijk wat turbulentie bij het opstijgen werd de vlucht met Ryanair steeds rustiger naarmate we Rome naderden. Eerst een kleine vertraging van 20 minuten omdat de piloot er nog niet was.
De Italianen begrijpen me nog en ik hen ook. Dat maakt het leven hier een stukje eenvoudiger. Morgen zijn alle musea gratis dus we laten onze Roma Pass maandag ingaan. Eens kijken of we nog bij in het Colosseum passen.
Aangekomen op het vliegveld eerst een half uur met de Leonardo Express naar het centrum van Rome en nog een klein kwartiertje wandelen naar ons hotel. Voor vandaag een kleine kamer, maar morgen verhuizen we naar een grotere met uitzicht op de ‘Santa Maria Maggiore’. Een imposante kathedraal die we vanmiddag alvast bezocht hebben.
Wat we ook al ervaren hebben is dat Rome aan de prijs is. Op een terrasje een Latte Macchiato en een Aperol Spritz voor 17 euro is toch even slikken. We kregen er wel boterhammetjes bij.
Straks nog even eten bij een trattoria en dan is er morgen weer een dag.