lente-in-rome.reismee.nl

Genieten op een dak

Dag 3 alweer van ons Rome-avontuur. Een droge dag en in de middag begon de zon volop te schijnen. Dan heb je echt dat vakantiegevoel.

Na nog maar eens een lekker ontbijt hebben we de bus genomen naar het Pantheon. De toeristen uit Azië hebben Rome ook ontdekt en ingenomen. Ik dacht dat ik degene was die veel foto’s maakt maar ik ben een kleintje in vergelijking met. Om de haverklap werden we ook aangesproken door verkopers van ‘selfiesticks’. Nee dank u, mijn man houdt niet van selfies. Het Pantheon is een zeer imposante ‘must see’ die we daarom bekeken hebben en vervolgens verder gegaan zijn naar het Piazza Navona, even druk maar met een schitterende fontein van Bernini. Weg uit de drukte en langs oude palazzi en de plaats waar Julius Caesar werd vermoord naar de Piazza Campo dei fiori. Gezellige markt en een lekker espresso op een terrasje. We hebben vandaag trouwens weer heel wat kilometers afgelegd.

Een lekkere lunch en dan naar de Engelenburcht. Dank aan de Roma Pass, niet in een wachtrij maar direct naar binnen kunnen. Trappen, veel trappen en dan sta je op het dak van de burcht en kun je genieten van een schitterend panorama over de stad Rome. Ik had daar lang kunnen blijven (wat we ook gedaan hebben).

Met het Vaticaan op een boogscheut kom je niet onder een bezoek aan het Sint Pietersplein uit. Eigenlijk zeer rustig op het plein, de rijen om in het Vaticaan te mogen waren daarentegen zeer lang.

Bus 62 en bus 71 brachten ons terug naar ons vertrouwde plein en het hotel.

De dagen vliegen voorbij in Rome, we hebben het fijn en gaan ook de twee laatste dagen nog volop genieten.

Nu zijn de knollen even op, morgen is er weer een nieuwe dag,

Veel liefs

Jeannette

mama

geniet maar lekker,maar denk erom [een beetje matigen] je loopt welelke keer naar Hengelo.