lente-in-rome.reismee.nl

Veel stenen

Dag 2 van ons Romeinse avontuur. Eerst van kamer wisselen. We kijken nu uit op de Kathedraal. Gelukkig want de eerste kamer was erg klein, donker en de 27 Polen die vanmorgen om 6 uur met veel lawaai vertrokken deden er ook geen goed aan.

Ik heb nu echt het gevoel in Rome te zijn. Na een lekker ontbijt op weg naar het Antieke Rome. Vandaag waren de musea en bezienswaardigheden gratis. Dat hebben we geweten. Veel, heel veel mensen in lange wachtrijen. We hebben een Roma Pass voor 72 uur maar laten die morgen pas ingaan. Dan gewoon toch wandelen en al oudheden in ons opnemen. Het was bewolkt, miezerde af en toe een beetje, maar niets vergeleken bij de storm die over België en Nederland raasde.

Met een Latinist aan mijn zijde heb ik een uitstekende gids. Ik ga je alle namen besparen (ik moet zelf eerst nog eens goed studeren). Op de een of andere miraculeuze manier zijn we via het forum van Trajanus in het forum van Caesar terecht gekomen en vervolgens via allerlei onderaardse gangen stonden we dan plots in het Forum Romanum. Geen lange wachtrijen voor ons.

Ook bij het Colosseum hadden we geluk. In het Forum Romanum hadden we een (gratis) combiticket gekregen en konden we aanschuiven in een korte rij. Eerlijk gezegd ben ik blij dat we niet betaald hebben voor dit laatste bezoek. Het heeft uiteraard een grote historische waarde maar met zoveel mensen is het haast onmogelijk je een voorstelling te maken van hoe het ooit was. Ik zal nog eens wat stripalbums van Asterix en Obelix lezen.

12 kilometer wandelen, trappen op en af, heuvel op en af, dat verdiende een drankje aan de achterkant van het Colosseum. Straks nog even wat eten en dan uitrusten voor weer een nieuwe dag Rome ontdekken.

Veel liefs

Jeannette


Reacties

Reacties

Greetje

Wat jammer, misschien 's ochtends vroeg?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!